4 съвета за брокери: как да продадете жилище със скъп ремонт
![Ситуацията наистина е сложна, тъй като избиването на всички разходи за скъп ремонт се получава само в изключителни случаи. Няколко идеи за успешна продажба все пак има.](/upload/articles/6/297906/1d1e530c9d0ab9d200682fe93876e856.jpg)
Редакцията на Domaza подготви 4 съвета за брокери, които се занимават с луксозни жилища. Възможно е тези техники да помогнат за постигането на компромис с непреклонния продавач.
1. Студена оценка на имота
Работата трябва да започне непосредствено с продавача. Много е важно да му се обясни, че статистиката на пълната възвръщаемост на скъпоструващите ремонти не е особено обнадеждаваща. Същата препоръка може да се адресира и към инвеститори: при покупка на жилищни или търговски имоти с инвестиционни цели е важно да се взема предвид фактът, че скъпоструващ ремонт най-вероятно няма да може да бъде „избит“. Ремонтът може да ускори предстоящата продажба, но да покачи стойността на обекта - едва ли.Като пример може да приведем стоки, които поевтиняват почти веднага след като излязат от магазина:
- ювелирните изделия рядко могат да бъдат препродадени за същата им стойност;
- дизайнерските дрехи губят от цената си още на касата в магазина, а след един сезон стават масови;
- дори най-скъпият автомобил с няколко метра пробег губи от стойността си;
- техниката губи в цената още след първото й ползване, а с всеки изминал ден остарява морално.
2. Преценка с потенциални купувачи
Ако продавачът категорично отказва да преговаря по „ремонтни отстъпки“, то може да опитате да организирате огледи на обекта по цената, която предлага собственикът. Едва ли ще се намерят клиенти, които да платят за бивш, в употреба ремонт, като за нов. Ако все пак такива купувачи се появят, смятайте, че сте изтеглили печеливша карта!Подобни случаи са единични. Често потенциалният купувач не се съгласява с първоначалната цена – важно е да се поинтересувате каква цена предлага той. Може пък цената на купувача да се окаже компромисна за продавача.
3. Търсене на уникално търговско предложение (УТП)
Намерете свойства на обекта, които да му осигурят добавена стойност. Например на цени, по-високи от пазарните, се продават имоти на известни личности (или в съседство с имоти на известни хора) или с ремонт, направен от известен дизайнер:- Къщата на Джон Бон Джоуви се препродава за $38 млн, макар че музикантът я е закупил през 2007 година за $24 млн;
- Стинг продаде къщата си в Лондон за $24,1 млн, което със 78 пъти е повече от цената, на която къщата се препродава за пореден път;
- Певицата Дженифър Лопез продаваше къщата си край Лос Анжелис за $12,5 млн, макар че беше закупена само за $8,2 млн;
- Имението на дизайнера Томи Хилфигер по крайбрежието на Флорида поскъпна с $10 млн. след дизайнерски ремонт.
Да бъде избит напълно скъпият ремонт би помогнала някоя интересна история на обекта. В очите на купувача тя би получила допълнително предимство в полза на исканата от продавача цена. Тук работят всички методи, каквито се прилагат и при продажба на всякакви други стоки от луксозния сегмент.
Уви, обекти с история, която да е способна да покачи цената на имота, се срещат твърде рядко, затова този начин подхожда далеч не за всяка сделка.
4. Премислена реклама на имота
Най-ефективният начин да се продаде имот със скъп ремонт е неговата правилна реклама. За всеки човек понятието „ремонт като за себе си“ се различава – продавачите следва да отчитат този факт. Трябва да намерят такъв купувач, който да не иска нищо да променя по жилището с направен скъп ремонт.Съответно е важно да се осигури на обекта прецизно описание, което да обяснява цената му.
Работят следните практики:
- Да се посочат предимствата на материалите и тяхната актуална цена;
- Да се опише сложното набавяне на елементите от дизайна (например, че материалите трудно са били доставени от чужбина);
- Текстът да бъде придружен с много професионални снимки, от които да се виждат ясно всички предимства на дизайна;
- Да се посочат всички преимущества на околната инфраструктура (предимства, продавани заедно с имота – транспортни връзки, училища и магазини в близост, охранявана територия).
Ако купувачът се влюби във вече направения ремонт, то точката за дебати относно цената може и да не е необходима. Мнението, че прекалено подробното описание на интериора ще изплаши купувача в този случай е грешно. Тези, които не могат да прочетат текста на обявата, едва ли имат сили и средства да закупят обекта при обявената цена. Заинтересованите лица биха прочели такъв текст не един и два пъти.
Редакцията на Domaza предлага да оцените как продавачите презентират своите луксозни имоти със скъпи ремонти в придружаващия текст:
Луксозен имот във Варна (България):![]() |
Луксозен имот в Бургас (България):![]() |